Werkwijze

Enkele reacties

Kennismakingsgesprek
Het eerste contact komt meestal telefonisch tot stand. In dit gesprek wordt duidelijk of het zin heeft om een kennismakingsafspraak te maken.
Als uw kind al eerder onderzocht is door een deskundige is het prettig om het onderzoeksverslag mee te nemen of vooraf te geven. Ook gegevens of rapportages van school zijn welkom.
Behalve de ouder(s) is ook het kind aanwezig. Tijdens het gesprek wordt gepraat over wat niet goed gaat en ook over wat wel goed gaat, wat de interesses zijn van het kind.
Gevraagd wordt om toestemming voor het opnemen van contact met de school van het kind. Er is een intakeformulier dat meegegeven wordt of online ingevuld kan worden. Het kennismakingsgesprek is kosteloos.

Als na het kennismakingsgesprek besloten wordt om te starten met het geven van r.t. wordt het formulier Samenwerkingsovereenkomst opgesteld.
Daarin staan het tijdstip en tijdsduur van de r.t., de kosten die hieraan verbonden zijn en betaalwijze van de nota.

Werkplan
Uitgangspunt voor de remedial teaching zijn alle aangeleverde schriftelijke en mondelinge gegevens. Soms is een aanvullend didactisch onderzoek nodig. Indien er nog weinig of geen onderzoek heeft plaatsgevonden, gebeurt dit door de remedial teacher.

Er wordt een werkplan opgesteld.
De begeleiding varieert van 30 tot 60 minuten. Dit hangt af van de leeftijd van uw kind en de aard van het probleem. In principe is er elke week een begeleiding. Meestal krijgt de leerling werk mee om thuis te oefenen. Dit werk wordt door de remedial teacher nagekeken.

Tijdens de schoolvakanties worden er geen begeleidingen gegeven. Indien wenselijk of nodig kan hiervan, in overleg, afgeweken worden. Na afloop van de vooraf vastgestelde remedial teaching periode is er een evaluatie. Tussentijds kan er mondeling en incidenteel overlegd worden over de voortgang en de bevindingen. Telefonisch bij voorkeur tussen 20.30u en 21.00u. Uiteraard is ook contact via de e-mail mogelijk.

Ik ben blij dat Bas het leuk vindt bij je. Hij zei dit begin deze week al en stelde zelf voor om het maar twee keer in de week te doen. Heb hem verteld dat het voorlopig maar een keer per week is. Groet, Pieter (vader van rt-leerling)

Marsha kwam thuis en zij ging direct haar huiswerk doen. Ik zei tegen haar, maak dat zondag maar. Neen, vol enthousiasme ging ze aan het werk. Fijn, dat Marsha’s eerste les zo goed bevallen is. Bedankt alvast. Fijn weekend toegewenst en tot donderdag. Hartelijke groet, Monique (moeder)

Corrie, bedankt voor het lange, lieve, leuke werk. Het was een leuke tijd. Als het volgend jaar niet lukt met het werk, kom ik graag terug! Liefs, Yoshi (rt-leerling)

Dank je wel Corrie voor alle lessen die ik heb gekregen. Zonder jou zou het me nooit gelukt zijn! Emma

Heel erg bedankt voor uw hulp met het rekenen en nog een fijne vakantie. Groetjes, Max

Heel erg bedankt voor alle r.t lessen. Ik heb er heel veel aan gehad en ik heb er heel veel van geleerd. Ik zal je wel missen. Liefs, Vera